Широківська громада
Миколаївська область, Баштанський район

Експертний висновок

Дата: 10.06.2021 15:46
Кількість переглядів: 286

Експертний висновок

постійних комісій сільської ради з питань планування, фінансів,

бюджету, соціально-економічного розвитку, містобудування,

будівництва, земельних відносин та охорони природи, прав

людини, законності, депутатської діяльності, етики, промисловості,

підприємництва, транспорту, зв’язку, сфери послуг,

 житлово-комунального господарства та комунальної власності,

освіти, культури, молоді, фізкультури, спорту, охорони здоров’я

та соціального захисту населення

 

 

Постійні комісії Широківської сільської ради з питань планування, фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку, містобудування, будівництва, земельних відносин та охорони природи, прав людини, законності, депутатської діяльності, етики, промисловості, підприємництва, транспорту, зв’язку, сфери послуг, житлово-комунального господарства та комунальної власності, освіти, культури, молоді, фізкультури, спорту, охорони здоров’я та соціального захисту населення (надалі - постійна комісія), керуючись статтями 4, 8, 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», розглянула проект рішення Широківської сільської ради «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Широківської сільської ради» та встановила наступне.

 

Розробником регуляторного акту є провідний спеціаліст – юрист Широківської сільської ради та постійна комісія. Проект рішення підготовлено на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про адміністративні послуги», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»; відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року №558 «Про затвердження Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг».

1.Відповідність проекту регуляторного акту принципам державної регуляторної політики, встановленим статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

Проаналізувавши проект регуляторного акту, постійна комісія визначає наступне.

Ситуація яка вплинула на необхідність його розробки, свідчить про необхідність регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми необхідності забезпечення максимальної прозорості та відкритості в наданні послуг, визначенні чіткого переліку адміністративних послуг, що будуть надаваться через Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Широківської сільської ради (надалі – ЦНАП), раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій.

Механізм вирішення проблеми, запропонований у проекті відповідає потребам та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив.

Крім того, проект передбачає забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акту максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів та балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави.

В цілому при підготовці проекту регуляторного акту витримана послідовність регуляторної діяльності: проект відповідає цілям державної регуляторної політики, а також його включено до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2021 рік.

Таким чином, проект регуляторного акту – проект рішення селищної ради «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Широківської сільської ради» відповідає усім принципам державної регуляторної політики встановленим статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності.

 

 

2. Відповідність проекту регуляторного акту вимогам статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» щодо підготовки аналізу регуляторного впливу.

Відповідно до частини десятої статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги» регламент центру надання адміністративних послуг затверджуються органом, який прийняв рішення про утворення центру. Кабінет Міністрів України затверджує Примірний регламент центру надання адміністративних послуг. Постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 558 «Про затвердження Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг» рекомендовано органам місцевого самоврядування у діяльності щодо забезпечення функціонування центрів надання адміністративних послуг керуватися Примірним регламентом, затвердженим нею.

На виконання Закону України «Про адміністративні послуги» у Центрі надання адміністративних послуг виконавчого комітету Широківської сільської ради створено зручні та доступні умови для отримання адміністративних послуг громадянами, суб’єктами господарювання. Це відповідає меті Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, затвердженої Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01 квітня 2014 року № 333-р.

Розробником регуляторного акту були враховані вимоги Законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про Перелік документів дозвільного характеру» та Розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 року № 523 «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг».

Цей регуляторний акт певним чином впливає на інтереси суб’єктів господарювання, громадян, органів місцевого самоврядування та виконавчої влади, а також підприємств, установ і організацій, що належать до сфери їх управління.

Визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує вирішення шляхом затвердження сільською радою Регламенту ЦНАПу у зв’язку з тим, що Законом України «Про адміністративні послуги» передбачено затвердження такого регламенту органом, який прийняв рішення про його утворення.

Визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів або внесення змін до них, оскільки такі регуляторні акти сільською радою не приймалися.

Затвердження Регламенту ЦНАПу визначає порядок організації його роботи, дій адміністраторів відділу дозвільно-погоджувальних процедур виконкому сільської ради та їх взаємодії із суб'єктами надання адміністративних послуг.

Очікувані результати ухвалення запропонованого проекту рішення можуть бути визначені через такі вигоди та витрати:

 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

  • Забезпечення законності, юридичної визначеності та прозорості в системі надання адміністративних послуг;
  • запобігання корупційним явищам;
  • налагодження прозорих партнерських відносин у співпраці органів місцевого самоврядування та споживачів послуг

Відсутні, оскільки необхідність затвердження Регламенту ЦНАПу встановлена законами України та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють суспільні відносини у відповідних сферах

Інтереси суб’єктів господа-рювання

  • Відкриті та прозорі стандарти роботи з використанням технологій електронного урядування, які виключають корупційні загрози;
  • комфортні й зручні умови для отримання послуг суб’єктами звернень, у тому числі з особливими потребами;
  • нові можливості для своєчасного отримання послуг, забезпечення захисту інформації суб’єктів звернень до ЦНАПу від унесення будь-яких змін та інших форм втручання;
  • попередження випадків надання суб’єктам господарювання послуг, не передбачених чинним законодавством України та не внесених до переліку адміністративних послуг

Додаткові витрати відсутні 

Інтереси громадян

  • Доступність та зручність в отриманні адміністративних послуг (зручні місце розташування  й режим роботи ЦНАПу);
  • протидія корупційним загрозам;
  • отримання адміністративних послуг в одному приміщенні;
  • підвищення якості послуг;
  • доступ до інформації про порядок отримання адміністративних послуг;
  • отримання в приміщеннях ЦНАПу та його територіальних підрозділів консультацій щодо порядку надання адміністративних послуг та допомоги в оформленні документів, необхідних для їх отримання

Додаткові витрати від-сутні

 

Наведені дані свідчать про відсутність додаткових витрат при запровадженні зазначеного регуляторного акту, а вигоди, що виникають унаслідок його упровадження, свідчать про позитивний соціальний ефект та доцільність упровадження.

Проект рішення сільської ради розроблено з метою покращення організації роботи Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Широківської сільської ради, удосконалення порядків дій адміністраторів центру та їх взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг.

Крім того, до основних цілей прийняття зазначеного регуляторного акту також віднесено такі:

- мінімізація корупційної складової при наданні адміністративних послуг;

- покращення результативності та комфортності отримання послуг споживачами;

- забезпечення прозорості виконання через ЦНАП процедур для суб’єктів господарювання, громадян;

- забезпечення належних умов для професійної роботи фахівців ЦНАПу, покращення технологій виконання процедур, мінімізація витрат трудових, матеріальних, часових ресурсів.

Під час розробки проекту рішення Широківської сільської ради «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Широківської сільської ради ураховано такі альтернативні способи:

1. Неприйняття запропонованого регуляторного акту.

Відмова від уведення в дію вказаного регуляторного акту призведе до порушень норм Закону України «Про адміністративні послуги», Постанови Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року №558 «Про затвердження Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг», створить незручності для громадян, суб’єктів звернень – замовників послуг.

Таким чином, така альтернатива є недоцільною.

2. Здійснення регулювання суб’єктами надання послуг, іншими органами місцевого самоврядування.

Вирішення питання таким шляхом не є можливим у зв’язку з тим, що повноваження із затвердження регламенту центру надання адміністративних послуг покладені Законом України «Про адміністративні послуги» на орган, який ухвалив рішення про утворення відповідного центру.

Проект даного регуляторного акту повністю відповідає повноваженням селищної ради, передбачених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», та принципам державної регуляторної політики щодо доцільності, ефективності, прозорості, передбачуваності, збалансованості інтересів з урахуванням громадської думки. Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є єдиним з огляду на можливість його виконання та ефективну його реалізацію.

Затвердження цього регуляторного акту забезпечить досягнення визначених цілей та приведе у відповідність до вимог чинного законодавства України питання стосовно:

- регламентування діяльності ЦНАПу та його територіальних підрозділів;

- порядку організації роботи ЦНАПу, дій адміністраторів та їх взаємодії із суб'єктами надання адміністративних послуг.

Механізм дії регуляторного акту полягає в забезпеченні реалізації заходів з реформування системи надання адміністративних послуг та покращення їх якості.

Ступінь ефективності регуляторного акту є високою, оскільки при затвердженні Регламенту ЦНАПу, забезпечується чіткість і урегульованість процесу надання адміністративних послуг, механізм взаємодії між працівників ЦНАПу, суб’єктами надання послуг та органами місцевого самоврядування, суб’єктів звернень.

Регуляторний акт містить норми, спрямовані на приведення його змісту у відповідність до вимог чинного законодавства України.

Для впровадження регуляторного акту необхідно забезпечити:

- інформування громадськості про його зміст та вимоги шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайт Широківської сільської ради в мережі Інтернет;

- проведення відстежень результативності його дії та внесення, у разі необхідності, змін і доповнень.

Досягнення визначених цілей можливе завдяки ухваленню запропонованого регуляторного акту, який містить Регламент ЦНАПу.

За результатами відстеження результативності дії регуляторного акту, якщо такі впливатимуть на неї, до нього будуть уноситися відповідні коригування.

Упровадження та виконання вимог регуляторного акту не потребують додаткових витрат коштів з місцевого бюджету та бюджетів усіх рівнів.

Додаткових витрат суб’єктів надання адміністративних послуг та громадян також не очікується.

Таким чином, поставлені цілі досягаються при виконанні вимог регуляторного акту без витрат для суб’єктів господарювання, громадян і держави.

Ступінь ефективності регуляторного акту є високою, оскільки при затверджені Регламенту ЦНАПу забезпечується урегульованість процесу взаємодії між адміністраторами, громадянами, суб’єктами надання послуг та органами місцевого самоврядування, мінімізуються корупційні ризики.

Упровадження та виконання вимог регуляторного акту не залежить від ресурсів органів місцевого самоврядування, суб’єктів надання адміністративних послуг, окрім заходів, необхідних для здійснення владних повноважень, наданих відповідно до вимог нормативно - правових актів України.

Згідно із Законами України «Про адміністративні послуги», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», рішеннями Широківської сільської ради «Про утворення Центру надання адміністративних послуг Широківської сільської ради та затвердження Положення про нього» та з урахуванням конструктивних пропозицій громадськості у виконкомі селищної ради проводяться заходи організаційного характеру, кадрового забезпечення питань реформування системи надання адміністративних послуг.

Існують ризики впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акту, а саме: зміни до чинних нормативно-правових актів, що регулюють суспільні відносини у сфері надання адміністративних послуг.

При внесенні змін до чинного законодавства України та за результатами відстеження результативності дії запропонованого регуляторного акту, якщо такі впливатимуть на неї, до нього будуть вноситися відповідні коригування.

Термін дії запропонованого регуляторного акту не встановлюється. Він запроваджується до моменту настання факторів, які можуть суттєво вплинути на зміст акту або на його цілі.

Головними показниками результативності дії запропонованого регуляторного акту є такі якісні показники:

- побудова ефективної системи надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування;

- уникнення корупційних загроз;

- забезпечення захисту прав споживачів - замовників послуг;

- скорочення витрат часу замовників послуг.

Крім того, показниками результативності дії запропонованого регуляторного акту є кількісні показники:

- звернень одержувачів адміністративних послуг – суб’єктів господарювання, громадян;

- наданих адміністративних послуг.

Результативність дії регуляторного акту буде відстежуватися спеціалістом виконкому сільської ради.

Базове відстеження результативності дії рішення буде здійснено до набрання чинності регуляторним актом – орієнтовно липень – серпень 2021 року. Повторне – планується провести через рік, за результатами дії якого можна буде зробити порівняльний аналіз.

Періодичні відстеження – раз на кожні наступні три роки, починаючи з дня закінчення заходів щодо повторного відстеження результативності дії рішення.

У разі виявлення неврегульованих проблемних питань, вони будуть усунені шляхом унесення відповідних змін до регуляторного акту.

За результатами проведення відстеження розробником підготується звіт про результативність його дії який буде оприлюднено на офіційному веб-сайті Широківської сільської ради в мережі Інтернет.

Аналіз регуляторного акту розроблено на виконання вимог статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

 

3. Узагальнений висновок

 

Проаналізувавши проект регуляторного акту, постійна комісія сільської ради вважає, що проект регуляторного акту – проект рішення сільської ради «Про затвердження Регламенту Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Широківської сільської ради», аналіз його регуляторного впливу відповідають вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

 

 

Голова постійної комісії з питань планування,

фінансів, бюджету, соціально-економічного

розвитку, містобудування, будівництва,

земельних відносин та охорони природи        _____________           Б.Д. Кіореско

 

Голова постійної комісії з питань прав людини,

законності, депутатської діяльності, етики,

промисловості, підприємництва, транспорту,

зв’язку, сфери послуг, житлово - комунального

господарства та комунальної власності             _____________           О.А. Басанчук

 

Голова постійної комісії з питань освіти, культури,

молоді, фізкультури, спорту, охорони здоровя та

соціального захисту населення                           _____________           


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора